paideianet.gr Η σελίδα της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών

Text size
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΡΑ. ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΙΑΝΑΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΣΤΗΝ 86η ΓΣ ΔΟΕ

ΕΡΑ. ΟΜΙΛΙΑ ΑΡΙΑΝΑΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΣΤΗΝ 86η ΓΣ ΔΟΕ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΑΡΙΑΝΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ

Α. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ):

Γεια σας συνάδελφισσες και συνάδελφοι, είμαι εκλεγμένη με το ψηφοδέλτιο της Αυτόνομης Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας  του Νομού Ξάνθης, μέλος της ΕΡΑ. Θα μιλήσω κυρίως για το θέμα της επιλογής των διευθυντών, το ρόλο των διευθυντών και τις στάσεις όλων μας παλιότερα και τώρα. Πληροφοριακά να σας πω, γιατί η ιστορία με τους διευθυντές δεν έχει ξεκινήσει τώρα, ότι στο Νομό μου το 2014 για την αξιολόγηση μόνο ένας διευθυντής δεν «πάτησε το κουμπί» και αυτός όλως τυχαίως ήτανε μέλος της ΕΡΑ.

Στο δια ταύτα, βρίσκω τη στάση της ΔΟΕ στο θέμα της επιλογής των διευθυντών μικροπαραταξιακή, μικροπολιτική και όχι πράξη αντίστασης και διεκδίκησης προς όφελος της δημοκρατίας και της εκπαίδευσης. Σε ποια αξιολόγηση, συνάδελφοι, καλούσαμε τους συναδέλφους να αντισταθούν; Θυμηθήκατε τώρα τις μέρες του ’14; Αλλά χωρίς αντικείμενο δυστυχώς. Εκτός αν σας ξεσήκωσε η δήλωση της κας Κεραμέως. Βαφτίσατε την έκφραση γνώμης αξιολόγηση. Και καλά, ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ είστε και συνεπείς στο να θέλετε το συνάδελφο απλό θεατή, μόνο να ψηφίζει. Έτσι, ενώ καλείται τους συναδέλφους να απέχουν από τη διαδικασία έκφρασης γνώμης δεν έχετε  κανένα απολύτως πρόβλημα με τη συμμετοχή στη διαδικασία των αιρετών, οι οποίοι θα ψηφίσουν κανονικά στα Συμβούλια Επιλογής. Άλλωστε έτσι είστε μαθημένοι. Όπως πριν αυτό θέλετε και τώρα. Με την εξουσία και από την εξουσία να καθορίζεται τα στελέχη. Και είναι φοβερό να μην μπορείτε να ανεχτείτε  τίποτε που χαλάει την παλιά συνταγή επιλογής διευθυντών , τόσο δε που ούτε λίγο ούτε πολύ πανηγυρίσατε με την απόφαση του ΣΤΕ.

 Αλλά και η στάση του ΠΑΜΕ και των Παρεμβάσεων ήταν κατώτερη των περιστάσεων. Θλίβομαι γιατί προσωπικά βίωσα την αρνητική τους στάση στο δημοκρατικό τρόπο επιλογής των στελεχών μέσα από το Σύλλογο Διδασκόντων την προηγούμενη διετία. Αιτιολογία; Ότι η ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων θα ήταν η πόρτα για την αξιολόγηση. Ποια αξιολόγηση; Δυο χρόνια την περιμέναμε αλλά δεν την είδαμε. Δεν την στηρίξατε την ψηφοφορία του ’15. Παρόλα αυτά τώρα καταγγέλλετε την αντικατάστασή της από τη συνέντευξη. Δεν πείθετε, συνάδελφοι. Δεν ακολουθεί ο κλάδος και φάνηκε αυτό και τώρα.

Η ΕΡΑ καλεί τη ΔΟΕ να υιοθετήσει και να κάνει θέση του κλάδου η  επιλογή των στελεχών να γίνεται μέσα από την ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων. Όλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Και των αναπληρωτών. Όλοι μαζί να αντισταθούμε σε αποφάσεις όπως αυτή του  ΣτΕ που μειώνει όλο τον κλάδο των εκπαιδευτικών, λέγοντας στην ουσία ότι δεν είναι «ικανοί» να αποφασίζουν για τα του «οίκου τους».

Θα ήθελα να αναφερθώ και σε ένα άλλο κρίσιμο θέμα για το πιλοτικό πρόγραμμα του ΙΕΠ στα δημόσια νηπιαγωγεία των Νομών Ροδόπης και Ξάνθης, εκεί που υπάρχει μειονότητα. Εμείς σαν ΕΡΑ Ξάνθης και σαν ΕΡΑ γενικά θεωρούμε ότι η πρόταση του ΙΕΠ να υπάρχει βοηθός-νηπιαγωγός της μειονότητας στα νηπιαγωγεία που θα ομιλεί την μητρική γλώσσα των παιδιών πέραν του οφέλους που θα έχουν τα ίδια τα παιδιά  προωθεί και την ελληνομάθεια. Είναι μία πρόταση που ως Αυτόνομη Παρέμβαση την είχαμε καταθέσει και εδώ στη Συνέλευση και στο Υπουργείο, τουλάχιστον 15 χρόνια πριν και βασίζεται ακριβώς στην αρχή της προσθετικής διγλωσσίας, δηλαδή να σέβεσαι τη μητρική γλώσσα του νηπίου για να μπορείς να χτίσεις την καινούργια  γλώσσα που πας να του μάθεις.

Δεν μιλά κανείς για δίγλωσσα νηπιαγωγεία. Μιλάει για νηπιαγωγεία δημόσια, για νηπιαγωγεία που όταν φοιτούνε παιδιά πομακικής καταγωγής θα υπάρχει ο μεσάζων που θα ξέρει την πομακική γλώσσα, μιλάμε, δηλαδή, να υπάρχει ο άνθρωπος που θα ξέρει σε ποια γλώσσα η μαμά μιλάει στο παιδί της, σε ποια γλώσσα το παιδί μιλάει στα όνειρά του και σε ποια γλώσσα το παιδί κλαίει όταν πονάει. Ακριβώς για να μπορεί να μπει εύκολα στο νηπιαγωγείο. Μόνο γι’ αυτό. Και για άλλη μια φορά ξαναλέω ότι όλη αυτή η πρόταση ενισχύει την ελληνομάθεια.

Δεν μιλά κανείς για διδασκαλία άλλης γλώσσας στο δημόσιο νηπιαγωγείο της μειονότητας. Και να πω και κάτι: Εννοείται βέβαια ότι αν η πρόταση που θα κατατεθεί και από το Σύλλογο της Ροδόπης μιλά για το ότι θα πρέπει να προηγηθεί διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα τότε ναι, θα συμφωνήσουμε. Αν αυτή η πρόταση μιλά για διευκρινίσεις από πλευράς του ΙΕΠ τότε ναι, θα συμφωνήσουμε.  Αλλά στη βάση όμως και στη φιλοσοφία θα πρέπει να είμαστε σαφώς θετικοί έχοντας ως βάση την προταση του ΙΕΠ και όχι να γίνεται διάλογος για τον διάλογο, να διυλίζουμε τον κώνωπα και στο τέλος όλα τα ίδια να μένουν.

Τελευταία Ενημέρωση ( Σάββατο, 02 Σεπτέμβριος 2017 18:05 )  

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ