Home ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18ΠΟΛΥΚΡΗΤΗ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ)]

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΕΡΑ ΣΤΗΝ 87η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ[ 22-23-24/6/18ΠΟΛΥΚΡΗΤΗ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ)]

E-mail Εκτύπωση PDF
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι, 
Αν ήθελα να βάλω έναν τίτλο σε αυτά που θα πω θα ήταν η υποκρισία στο μεγαλείο της. Στις 4 Ιουνίου, τώρα προχθές, διαβάζω μια ωραία στρογγυλεμένη απόφαση της ΔΟΕ που λέει: οι στρατηγικές επιλογές σχεδιασμού, ανάδειξης και διεκδίκησης κομβικών ζητημάτων του κλάδου και η επίτευξή τους π.χ. θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης για το 10% ανά Τμήμα, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής, τη διαφαινόμενη κατάργηση του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, καταδεικνύει ότι το συνδικαλιστικό κίνημα με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, με δυναμικούς αγώνες μπορεί να πετύχει στόχους. Αυτό λέει η ΔΟΕ. Ωραία ανακοίνωση. Όλα αυτά τα έκανε ο αγώνας της ΔΟΕ. 
Και αν δεν γίνονταν; Θα έβγαινε ανακοίνωση ότι θα έφταιγε η ΔΟΕ; Όχι βέβαια. Και αυτή είναι η αλήθεια. Όπως δεν έφταιγε η ΔΟΕ πριν 3 χρόνια που στα σχολεία υπήρχε κλίμα φόβου και τρομοκρατίας, με την τιμωρητική αξιολόγηση, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δυόμισι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που τα σχολεία ως και το Μάρτιο είχαν χιλιάδες κενά, που οι διευθυντές εκπαίδευσης έβγαιναν με το ποδοσφαιρικό σύστημα, συνάδελφε, 4 - 3 - 2, όλοι ξέρετε από ποδόσφαιρο και πολλά ακόμα που τα έχουμε ζήσει όλοι στα σχολεία μας.  
Όχι, συνάδελφοι, ας είμαστε ειλικρινείς. Δεν είναι μόνο ο αγώνας με ή χωρίς εισαγωγικά της ΔΟΕ. Είναι κυρίως η πολιτική των κυβερνήσεων και οι θέσεις και η ιδεολογία όλων που καθορίζει τη στάση της για το δημόσιο σχολείο και γενικότερα για το κοινωνικό κράτος. Δεν είναι το μνημόνιο και οι υπαρκτές δημοσιονομικές δυσκολίες μόνο που καθορίζουν την πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης.
Έτσι, όταν αυτοί που κυβέρνησαν μέχρι τώρα και χρεοκόπησαν τη χώρα και φιλοδοξούν να ξανακυβερνήσουν λένε με θράσος ότι δεν είναι φυσιολογικό να είναι όλοι ίσοι, ο Μητσοτάκης λέει δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση και όσοι το επιχείρησαν καταστράφηκαν. Δηλαδή κινδυνεύει η δημοκρατία όταν αγωνιζόμαστε για παιδεία, υγεία και εργασία για όλους. 
Έτσι οι απολύσεις έγιναν και θα ξαναγίνουν αν τους δοθεί η ευκαιρία, γιατί όπως λένε υπάρχουν κρυμμένοι εκπαιδευτικοί, που θα αναλάβει η κα Κεραμέως να τους βρει. Γιατί η επαναπρόσληψη των εκπαιδευτικών καταψηφίστηκε στη Βουλή από όλους, γιατί ήταν κομματικό κράτος. Έτσι όπως λένε πρέπει να μπει μια τάξη σε μια αταξία που υπάρχει στο χώρο της προσχολικής αγωγής. 
Και γι’ αυτό πρέπει να γίνει ενιαία για τις ηλικίες 0 έως 6 ετών και γι’ αυτό καταψηφίστηκε από όλους, ακόμα και από το ΚΚΕ που σήμερα μιλάει πολύ ωραία για την υποχρεωτική προσχολική δίχρονη. Γιατί τελικά όπως λένε το πρόβλημα της εκπαίδευσης σήμερα δεν είναι οι προσλήψεις και ο αριθμός των εκπαιδευτικών, αλλά η οργάνωση των σχολείων στο πρότυπο των βρεφονηπιακών σταθμών. Ναι, και αυτό ο Μητσοτάκης το είπε και μάλιστα ισχυρίζεται ότι πρέπει ο διευθυντής να επιλέγει τους δασκάλους που χρειάζεται, γιατί όπως λένε η κατάργηση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού δεν ευνοεί την αξιοκρατία, αλλά μόνο το κομματικό κράτος του ΣΥΡΙΖΑ. 
Γιατί τελικά ο στόχος τους είναι ένας: το δημόσιο σχολείο. Γι’ αυτό είναι αμόρφωτοι όσοι τελειώνουν ελληνικά πανεπιστήμια, ενώ είναι άριστοι και καλά βιογραφικά όσοι ενώ τελειώνουν το Κολέγιο Ψυχικού και φεύγουν χωρίς τη βάσανο των πανελλαδικών μέρες που είναι σε ακριβά και ωραία πανεπιστήμια στο εξωτερικό, με τα ακριβά δίδακτρα και θα γυρίσουν έτοιμοι να μας διοικήσουν και να μας κυβερνήσουν, θυμηθείτε όλοι συγκάτοικο στην Αμερική στο ίδιο δωμάτιο τον Παπανδρέου τον Γιώργο με τον Σαμαρά. 
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι, για τα συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν θέλω να αναφερθώ πρώτα-πρώτα στα νηπιαγωγεία και στη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Επειδή είμαι νηπιαγωγός νιώθω διπλά περήφανη που ανήκω σε μια παράταξη που έκανε τα πάντα ώστε να γίνει πραγματικότητα ένα χρόνιο αίτημα του κλάδου. Θεοί και δαίμονες ως την τελευταία στιγμή πίεζαν να μην ψηφιστεί. Από τα κόμματα στη Βουλή, από το ΚΚΕ ως τη Νέα Δημοκρατία, από Δημάρχους, συμφέροντα, κραυγές για Βόρεια Κορέα, εργαζόμενους στους Δήμους που θα απολυθούν, ούτε ο πιο αισιόδοξος δεν ήταν σίγουρος ότι θα ψηφιστεί. Τόσο καθαρά, χωρίς υποσημειώσεις και χωρίς μάλιστα τους δυο μήνες απεργία που κάναμε το 2006 για τον ένα χρόνο. 
Τι ψηφίστηκε ακριβώς; Πρώτον: τα νήπια 4 έως 6 χρονών θα φοιτούν υποχρεωτικά στα νηπιαγωγεία και χωρίς επιλογή γονέα, όπως πολλοί προέλεγαν. Δεύτερον: στα νηπιαγωγεία θα ασχολούνται αποκλειστικά μόνο νηπιαγωγοί, μιας και πλέον ψηφίστηκε ότι οι νηπιοβρεφοκόμοι δουλεύουν ρητά με παιδιά 0 έως 4 ετών και τρίτον, το πιο βασικό: το νηπιαγωγείο μετά και το διδακτικό ωράριο που ορίζει η Υπουργική Απόφαση Φίλη πλέον είναι το πρώτο βασικό κομμάτι της υποχρεωτικής δεκατετράχρονης εκπαίδευσης, δίνοντας οριστικά τέλος σε μια επιδίωξη χρόνων να περάσουν τα νηπιαγωγεία στους Δήμους. 
Για τη δίχρονη ακούστηκαν πολλά, πρέπει όμως να αναφέρω ότι μετά από το Νόμο που προχθές ψηφίστηκε και αυξάνει κατά 50% το επίδομα προϊσταμένης νηπιαγωγών, όπως και στα ολιγοθέσια, εκτιμώντας και αυτή τη δουλειά της νηπιαγωγού, το επόμενο βήμα είναι άμεσα να μειωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών όπως και των δασκάλων, να μειωθεί ο αριθμός των νηπίων ανά τμήμα και να υπάρξει σίτιση στα ολοήμερα νηπιαγωγεία. 
Δεύτερο θέμα: αξιολόγηση. Καταργήθηκε όλο το μέρος του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Προσωπική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, σύνδεση μισθού και βαθμού, 15% της απόλυσης. Και ενώ όλοι ξέρουμε τι είναι η αξιολόγηση, φέτος ζήσαμε τον ανένδοτο αγώνα της ΔΟΕ και των άλλων παρατάξεων, αριστερών - δεξιών ενάντια στην τρομοκρατία της αξιολόγησης - χειραγώγησης και τις μεγάλες απεργίες και αγώνες που έγιναν, ακούστε-ακούστε, ενάντια στην αξιολόγηση. 
Ναι, είναι αλήθεια. Αξιολόγηση βαφτίστηκε η έκφραση γνώμης των συναδέλφων στο Σύλλογο Διδασκόντων, για την επιλογή των διευθυντών στο σχολείο και ξεσπάθωσαν παλιοί και νέοι συνδικαλιστές ώστε να μην ακολουθεί η γνώμη του Συλλόγου των Διδασκόντων τους διευθυντές που θα πάνε για αξιολόγηση. Πρώτοι και καλύτεροι οι αιρετοί, που όπως μας είπανε προχθές είναι οι ίδιοι που αγωνίζονται πηγαίνοντας από σχολείο σε σχολείο, βάζοντας απ’ την τσέπη τους όχι για ψήφους, για το καλό των συναδέλφων και παρόλο που το κακό Υπουργείο τους το απαγορεύει και το κάναν με μεγάλους αγώνες και θυσίες. 
Είναι οι ίδιοι που δεν αναγνωρίζουν στους συναδέλφους το δικαίωμα να έχουν άποψη, όταν ως αιρετοί όχι μόνο συμμετείχαν στα Συμβούλια Επιλογής, όχι μόνο διατήρησαν για τον εαυτό τους μόνο το δικαίωμα να ψηφοθηρούν και να παίζουν παιχνίδια, αλλά και να ψηφίζουν συχνά εξυπηρετώντας σκοπιμότητες. Ναι, αυτοί που ο απλός συνάδελφος δεν είχε δικαίωμα να πει γνώμη. Είναι τυχαίο που έγινε; Όχι. 
Είναι οι ίδιοι, η ΔΟΕ και μερικές παρατάξεις, που ήταν ενάντια πριν δυο χρόνια και στην ψηφοφορία των διευθυντών απ’ τους συναδέλφους τους. Και τότε υποστήριζαν ότι αυτά γίνονται για το κομματικό κράτος του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι οι ίδιοι, προσέξτε το, που όταν πραγματικά -συνάδελφε να σηκωθείς μετά να μου απαντήσεις- όταν πραγματικά ξεκίνησε η αξιολόγηση με την κυβέρνηση Σαμαρά ήταν τζάμπα μάγκες, γιατί στο τέλος αυτοί που δεν πάτησαν το κουμπί ήταν ελάχιστοι και μέσα σ’ αυτούς τα πολλά μέλη της ΕΡΑ. 
Όταν, δηλαδή, συνάδελφε, τα μεγάλα λόγια έχουν κόστος τότε πολύ λίγοι οι εκλεκτοί, γιατί είναι φανερό ότι όταν οι πρυτάνεις του ρουσφετιού αγωνιούν για τη δημοκρατία κομματικού κράτους, πιστεύουν ότι το κράτος τους ανήκει, είναι ιδιοκτησία τους, το κληρονομούν από γενιά σε γενιά, συχνά στις ίδιες οικογένειες και οτιδήποτε άλλο επιχειρείται να γίνει είναι απαράδεκτο. 
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, μια πρόταση, τελειώνοντας πρέπει να πω σε όλους αυτούς που κραύγαζαν και καταστροφολογούσαν, 
Όχι, με τη σημερινή κυβέρνηση δεν διαλύθηκαν τα σχολεία, δεν έκλεισαν τα νηπιαγωγεία, δεν ήρθε η τρομοκρατία και ο αυταρχισμός, δεν αυξήθηκε το ωράριο σε 30 ώρες, δεν έγιναν συγχωνεύσεις – καταργήσεις. Πολύ απλά και καθαρά σταμάτησε ο κατήφορος και στο χώρο της εκπαίδευσης. Ευχαριστώ πολύ. 
 

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ