Home ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔ. ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

 ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι,

 

Η Ενωτική Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ, είναι αντίθετη στην βαθμολογική- τελική- αξιολόγηση των μαθητών μας, όπως εφαρμόζεται στο Δημοτικό Σχολείο.

Αποτελεί μια αναχρονιστική μέθοδο αξιολόγησης με την οποία:

 

Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την ουσία της εκπαιδευτικής πράξης στη βαθμολογία τείνει να γίνει κυρίαρχη κοινωνική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι προσπάθειες παραγωγής ουσιαστικού εκπαιδευτικού έργου.

Πολύ συχνά η βαθμολογία μετατρέπεται σε αυτοσκοπό, δίνοντας ώθηση στη βαθμοθηρία και καλλιεργώντας τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών/τριών με άμεση συνέπεια ο ρόλος της βαθμολογίας στο σχολείο (ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου κυριαρχεί ο στόχος της πρόσβασης στην τριτοβάθμια) να έχει γίνει κυρίαρχος.

Αυτό το είδος αξιολόγησης δεν βοηθάει στη βελτίωση, στην ανατροφοδότηση και στην εστίαση σε συγκεκριμένες αδυναμίες των μαθητών/τριών για ενίσχυση και εξειδικευμένη παρέμβαση από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Έχει δημιουργήσει πολλές στρεβλώσεις στη λειτουργία του σχολείου (το σχολείο λειτουργεί ως μηχανισμός επιλογής), οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των μαθητών/τριών και δεν εντοπίζει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της προσωπικότητας και των δυνατοτήτων τους.

Συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην αναπαραγωγή της κοινωνικής ανισότητας, εφόσον για λόγους που έχει αναπτύξει η θεωρία και η έρευνα είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για τα χαμηλότερα κοινωνικομορφωτικά στρώματα.

Παράλληλα, στρεβλώνεται η σχέση του παιδιού με την οικογένειά του, αφού η εκπαίδευση του παιδιού συνδέεται με ένα σύστημα ποινών και αμοιβών που αποδίδονται από τους γονείς του με βάση «τους βαθμούς που έφερε».

Ταυτόχρονα στρεβλώνεται και η σχέση του παιδιού με τους δασκάλους του, οι οποίοι ενώ είναι οι αρμόδιοι να το καθοδηγήσουν, να το υποστηρίξουν, να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί πνευματικά και να καλλιεργηθεί, είναι ταυτόχρονα εκείνοι που με τον βαθμό που θα βάλουν, θα προκαλέσουν την τιμωρία του ή την ανταμοιβή του. 

 

Απαιτείται ένα νέο σύστημα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών/τριών που θα έχει τα εξής παιδαγωγικά χαρακτηριστικά:

 

Θα δοθεί ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που θα χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών.

Ο στόχος δεν θα είναι η κατάταξη του μαθητή, αλλά η περιγραφή του σχολικού του προφίλ με στόχο την ενίσχυση των δυνατών σημείων του και την αντιμετώπιση των αδυναμιών του.

Βέβαια για την αντιμετώπιση των αδυναμιών είναι απαραίτητη η δημιουργία η ενίσχυση και η βελτίωση όλων των αναγκαίων δημόσιων υποστηρικτικών δομών για εξατομικευμένη παρέμβαση.

Θα επιδιώκεται να καταστεί ο μαθητής ικανός να αντιλαμβάνεται τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του, ώστε να επιδιώκει τη βελτίωσή του βασισμένος στην ανατροφοδότηση που θα λαμβάνει.

Έτσι θα απελευθερωθεί το εκπαιδευτικό έργο από την “κοινωνική” απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε τίμημα και το σχολείο δε θα έχει ως πρωταρχικό ρόλο την επιλογή.

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 04 Απρίλιος 2019 14:58 )  

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Κινητοποιήσεις - Εκδηλώσεις

.


 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Μέλη : 638
Περιεχόμενο : 1433
Σύνδεσμοι : 6
Εμφανίσεις Περιεχομένου : 897289